انا رحت حفلة منير والشاب خالد في اكاديمية اخبار اليوم يوم الخميس، كان معايا 3 دعوات
VIP
ودعوة عادية، وقفت حوالي ساعة برة مستني ناس، الاخوة من الداخلية كالعادة منتهي قلة الادب، كل شوية امن مركزي يبعد الناس عشان السيد اللواء مين وموكبه، السيد مين ومزته، قفشت كذا مرة مع ظباط عشان قلة الذوق في الكلام، جينا ندخل بقي ففيه سور زرع كده متشابك، فيه ناس حاولت تدخل منه، يقوم الامن المركزي بدل مايبعد الناس ولا يضر حتي اللي بيجروا يقوم رامي قنابل غاز، عالناس اللي دافعة من 75 ل300 جنيه، بس الشاب خالد بدا، وانا كنت قاعد في الفي اي بي وقريب مني جداً فيفي عبده(انا في الصف التالت وهي في الاول) الكاميرا جت عليها، فالناس فضلت تشاورلها، راحت قايمة ومشاورة ليهم بعلامة النصر زي مابيعمل الزعماء السياسيين اللي ليهم شعبية كبيرة
بعدين لما منير طلع، بدل مايتكلم عن اللي حصل من قنابل الغاز قال:البلد ديه فيها مؤسسات كتير جميلة، ومنها دار أخبار اليوم، وانا باشكر دكتور عهدي فضلي، وهو شخص متفتح جداً، وكمان باشكر الأمن، مش عيب اننا نمشي عالنظام، كل مانلتزم بالنظام هانتقدم اكتر واكتر واكتر، احنا بنشكر رجال امن محافظة 6 اكتوبر، اللي ممكن النهاردة نكون ازعجناهم...لكن هم ما أزعجوناش

بجد دايقني جداً كلام منير، نفس منير اللي حفلته في وادي دجلة من سنتين ايد اضراب 6 ابريل، هو نفس الشخص اللي بيأيد اسلوب الداخلية وتعاملها مع جمهوره بقنابل الغاز!!!!!بجد عيب علي حجم منير، يعني مافيش حكومة محترمة في العالم كله بتتعامل مع الناس بقنابل غاز، وهو جاي يقولي مش عيب نلتزم بالنظام!!!1

0 comments: